איך לתכנן תכנית לפיתוח מנהלים

תכנית לפיתוח מנהלים

90% מהעסקים החדשים נסגרים כבר בשנה הראשונה לפעילותם. הסיבה לכך טמונה על פי רוב לאו דווקא ברעיון עצמו אלא בכשל ניהולי. מסתבר שבכדי לשרוד ולהצליח לאורך זמן בעולם העסקי הדינמי יש צורך בכישורי ניהול וברכישת כלים, מיומנויות וידע בתחום הניהול.

ניתן לשפר את היכולות של המנהל ולאפשר לו לרכוש מיומנויות שימושיות לניהול העסק בעזרת תכנית לפיתוח מנהלים. תכנית האימון צריכה לכלול את האספקטים הרלוונטיים לכם ולעסק שלכם ולהיות מוכוונת ביצועים.

עקבו אחר הצעדים הבאים שיעזרו לכם לפתח תכנית פיתוח מנהלים מתאימה:

 

  • זהו את המטרות בפיתוח מנהלים

מה תרצו להשיג מתכנית פיתוח מנהלים? כדי לענת על שאלה זו בדקו היכן אתם מזהים בעיה הנובעת מפערים ביכולות שלכם. האם קיים פער בידע ובמיומנויות שלכם הדרושים לשיפור ביצועים? האם הפער קיים בידע ובמיומנויות הדרושים כדי להשיג מטרה עסקית? או שמא קיים פער בידע ובמיומנויות הדרושים כדי לנצל הזדמנויות?

כדאי להכין רשימה של תחומי ידע וכישורים הדרושים למגוון של תפקידים ופעולות ולהשתמש בה כדי להבין היכן תזדקקו לחיזוקים. שימו לב שבספרות המקצועית מדברים רבות על תכונות אופי שמנהל צריך. נסו לתרגם תכונות אלו למיומנויות הניתנות לזיהוי. אפשר גם לעיין במטרות ויעדים של תכניות פיתוח מנהלים. תוכלו לקבל מהם רעיונות לגבי המיומנויות הנדרשות לניהול ודרכים להשיגן, אך היזהרו מלאמץ אותם באופן אוטומטי מבלי לבחון אם הם באמת נחוצים לכם.

  • קבעו מהם יעדי ופעולות הלמידה

מהם היעדים אותם תרצו להשיג ומהם הפעילויות שתצטרכו לעשות כדי להשיג את מטרות האימון? היעדים אשר דורשים למידה של ידע ומיומנויות חדשים הם אלה שיהיו יעדי הלמידה בתכנית פיתוח המנהלים שלכם. כעת בחנו אילו פעילויות יעזרו לכם להתקדם לעבר השגת המטרה. זכרו שפעילויות אלו צריכות להיות נגישות ותואמות לסגנון הלמידה שלכם.

  • החליטו אילו חומרים תצטרכו

החומרים הדרושים יכולים לכלול חומרי לימוד עצמי כגון: ספרים ומדריכים מודפסים או הרשמה לפעילויות לימוד אקטיביות, אלו כוללות הרצאות בידי אנשי מקצוע המתמחים בפיתוח מנהלים, העסקת מאמנים אישיים, הרשמה לסדנאות חד יומיות או רב יומיות ורישום לקורסים מקצועיים, כפי שמעבירה להב – פיתוח מנהלים מהפקולטה לניהול של אוניברסיטת ת"א.

  • תכננו את יישום תכנית פיתוח המנהלים

דאגו לכך שלא יהיו הפתעות בזמן יישום תכנית פיתוח המנהלים. בדקו היכן תצטרכו תמיכה אדמניסטרטיבית. תכננו דרכים לוודא שהמידע החדש שתרכשו אכן הובן כהלכה. תוכלו לעשות זאת על-ידי מבחנים קצרים, רשימת הנקודות העיקריות שנלמדו וכדומה, ודאגו לכך שתקבלו משוב על התפתחותכם במהלך התכנית.

 

פורסם בקטגוריה ייעוץ עסקי לצמיחה. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

סגור לתגובות.