הקמת עסק – איך מתחילים

הקמת עסק

יש לכם רעיון מנצח להקמת עסק מצליח ומשגשג, כבר בחנתם לעומק את כל הסיכויים מול הסיכונים ואפילו התחלתם להתרגל לתואר "יזם". עכשיו כל שנותר הוא להביא את הרעיון לידי מימוש. כדאי שתדעו כי אתם עומדים בפני תהליך מורכב הכולל תכנון, למידת ההיבטים התפעוליים של העסק, קבלת החלטות פיננסיות חשובות והשלמה של מספר פעילויות פרוצדוראליות וביורקרטיות. מה צריך לעשות לפני שיוצאים לדרך?

  1. פיתוח הרעיון העסקי – ראשית עליכם להיות סמוכים ובטוחים שסוג זה של עסק מתאים לכם. אם החלטתם שכן, בדדקו אם הרעיון שלכם יכול לעשות כסף. אמנם קשה לחזות מה יקרה בעתיד, אך עליכם לנסות ולחקור את רווחיות העסק. בדקו מהו הסכום שעליכם להשקיע בהקמת העסק וכיסוי ההוצאות השוטפות שלו, עוד לפני שהוא מתחיל להרוויח. אם אתם חושב שתוכלו להכניס כסף ממכירות שיעלה על סכום זה, אז יש סיכוי טוב שהעסק יצליח.
  2. כתיבת תכנית עסקית – הקדישו זמן לכתיבת תכנית עסקית מוצקה הכוללת את גיבוש המודל העסקי והאסטרטגיה העסקית של העסק, תחזיות פיננסיות ואסטרטגיית שיווק.
  3. ייעוץ ואימון עסקי – לפני שקופצים למים מומלץ לקבל ייעוץ עסקי מקצועי הכולל ייעוץ שיווקי, ייעוץ פיננסי, עזרה בפנייה לקרנות מימון וגופי אשראי, בניית תקציב והדרכה והקניית כלים לרכישת מיומנויות ניהול.
  4. מימון העסק – אם אין בידכם את כל ההון הדרוש לשם הקמת העסק, חפשו קרנות סיוע לעסקים שמעניקים הלוואות, קרנות הון סיכון והגדירו את מסגרות האשראי בבנק.
  5. הגדרת הישות המשפטית של העסק – אם העסק בבעלות יחיד האם הוא יפעל במסגרת חוקית של עוסק פטור או עוסק מורשה? או אולי במסגרת חברה בע"מ? ואם שותפות עסקית אז שותפות מוגבלת או שותפות רגילה? הגדרת היישות המשפטית היא חשובה משום שיש לכך השפעות על דרכי המיסוי של העסק וכן על האחריות המשפטית של הבעלים. כדי לבחור בסוג הבעלות המתאים ביותר לעסק עליך לשקול כמה בעלים יהיו לעסק, לאיזו רמת הגנה מפני אחריות אישית תזדקק, מה רמת הסיכון של העסק ואיך העסק ימוסה. מומלץ להתייעץ עם רואה חשבון או עורך דין לפני שקובעים את המסגרת החוקית.
  6. רישום העסק – כל העסקים בישראל חייבים להירשם ברשויות המס, והחברות חייבות אף ברישום ברשם החברות, ובכלל זה עליכם לפתוח תיק במע"מ, תיק במס הכנסה ותיק עצמאי במוסד לביטוח לאומי.
פורסם בקטגוריה הקמת עסק. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

סגור לתגובות.