כתיבת תוכן לאינטרנט: כך תעבדו עם כותב תכנים

כותב תוכן לאינטרנט

עסקים רבים נעזרים בשירותי כתיבת תוכן לאינטרנט. עבודה נכונה מול כותב התוכן היא הכרחית לצורך תוצאה אופטימלית. איתי ברנר, כותב תוכן ותיק, מספר איך מרגיש לו לעבוד מולכם ואיך מומלץ ללקוחות לעבוד מול כותבי תוכן.

בתור כותב תכנים לאתרי אינטרנט, יוצא לי להיתקל במגוון רחב של לקוחות ולכל אחד יש את הגישה שלו לגבי התכנים אותם הוא רוצה למקם באתר האינטרנט שלו.

בתור כותב תכנים, עלי להתאים את עצמי לסוג הלקוח. עם זאת, לעיתים קרובות אני מוצא שאם הלקוח היה יודע כיצד מתנהלת הכתיבה עצמה מהצד שלי, היה יכול להיחסך הרבה מאוד זמן ותיקונים מיותרים.

סוגי הלקוחות העיקריים בהם אני נתקל ככותב תוכן לאינטרנט ומה הם יכולים ללמוד ממני?

לקוח בסגנון "נגעת נסעת"

הלקוח הזה בדרך כלל יספק לי רק כותרת ראשית ושום דבר מעבר לכך. למעשה הוא נותן לי חופש פעולה מלא לכתוב את המאמר ולכלול בו את מה שאני מוצא לנכון שרלוונטי לכותרת הזו. לעיתים כאשר אני מחזיר ללקוח את המאמר, הוא כותב לי שהוא בכלל התכוון לגעת באספקטים אחרים של הנושא.

ללקוח כזה אני מייעץ להכין לכל מאמר רשימה של משפטי מפתח בצורת Bullets של וורד, כך שאני אוכל אחר כך להרחיב כל אחד מהם לפסקה שלמה. כך נמנע בינינו אי הבנה ואספקת המאמרים תוכל להיות מהירה יותר.

לקוח אשר כותב את המאמר בעצמו…

זהו לקוח הפוך מן הלקוח הקודם. לקוח כזה בדרך כלל שולח לי שתיים או שלוש פסקאות לכל מאמר ובהן הוא מפרט בדיוק מה הוא רוצה שיהיה כתוב. הבעיה היא שלעיתים מרוב מהירות, הפסקאות האלו לא נראות כמו תקציר של מאמר, אלא כמו רשימת מכולת שאני צריך למצוא בה את הקשר בין המוצרים השונים. כלומר, מדובר באוסף של מילים שלא בהכרח מרכיבות משפטים שלמים…

ללקוח כזה אני ממליץ להקדיש עוד דקה או שתיים לכל מאמר ולדאוג לכך שהפסקאות יהיו מעט יותר מסודרות. אם אפשר לסדר את הפסקאות ב – Bullets, הרי שזו האופציה הטובה ביותר.

הלקוח המפצל

הלקוח המפצל שולח לי כל מאמר בהודעה נפרדת, ואין זה משנה אם יש לו מאמר אחד או עשרה. לעיתים מדהים אותי כמה זמן ובלגן אנשים היו יכולים לחסוך באמצעות פתיחה של אקסל ועבודה בסיסית עם גיליונות נתונים, ואני אפילו לא מדבר על נוסחאות… אלא סתם על חלוקה לעמודות ושורות :

כותרת מאמר | מספר מילים | הערות |

הלקוח שמתעקש על מילות המפתח בהטיה מסוימת

אין לי בעיה לשלב מילות מפתח בטקסט, אבל כשהלקוח מתעקש איתי על "דרושים הייטק" במקום "דרושים בהייטק", אין כמעט שום דרך שאינה עילגת בה אני יכול לשלב את הביטוי הזה בתוך טקסט, עובדה שכמובן מורידה מאיכות העבודה כולה. צר לי מאוד שגוגל באמת מתעקש דווקא על הצורה השגויה אפילו אחרי כל עדכוני פנדה, אבל זו עדיין טעות צורמת.

לסיום

בשורה התחתונה, ברור לי שחלק ממה שכתבתי כאן עשוי להישמע קטנוני ואפילו מקומם לחלקכם, אבל אם הצלחתם להבחין בפרספקטיבה של הצד השני, אפילו מעט, הרי שאני את שלי עשיתי.

הכותב, איתי ברנר, הינו כותב תוכן מקצועי לאתרי אינטרנט. לפרטים היכנסו לאתר Web Wiz.

פורסם בקטגוריה בלוג. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

סגור לתגובות.