תכנית שיווקית – פעולות מקדימות

תכנית שיווקית

כל עסק זקוק לתכנית שיווקית שבה יפורטו כל הפעילויות השיווקיות שיעשו על מנת להשיג את יעדי ומטרות החברה. לפני שתגשו למלאכה קראו פה אילו פעולות הכנה מקדימות יסייעו לכם בהכנת תכנית שיווקית מנצחת.

בשוק התחרותי של ימינו, אסטרטגיה שתבטיח גישה עקבית לשיווק המוצר או השירות היא קריטית. התכנית השיווקית היא התכנית שלך להבאת המוצר או השירות לשוק, היא התכנית לתפיסת נישה או פלח בשוק, המבוססת על יכולות החברה והצרכים בשוק. היא מפרטת את הפעולות שבכוונתך לבצע כדי להשיג את יעדי החברה. תכנית שיווקית כוללת ניתוח של המצב הקיים, ניתוח של נקודות חוזק, חולשה, הזדמנויות ואיומים (ניתוח SWOT), מטרות ואסטרטגיה שיווקיות, תכנית פעולה, תקציב ורווח צפוי.

תכנית שיווקית אסטרטגית למעשה מתאימה את המוצר או השירות לצרכי הלקוחות. בתהליך קביעת האסטרטגיה עליך לקחת בחשבון הרבה גורמים כלליים, ועם זאת להתייחס גם לשיקולים הייחודיים לעסק שלך, כגון: אסטרטגיית מיצוב המוצר, תמחור, הפצה, ערוצי חדירה, פרסום, יחסי ציבור ועוד. אז איך מתחילים? לפני כל כתיבת תכנית שיווקית עליך להכיר טוב את השוק בו העסק שלך פועל, להגדיר היטב את המוצר או השירות שלך ואת ייחודו בשוק ולקבוע את המטרה הכללית של העסק.

  1. מחקר שוק – הצעד הראשון לכל תכנית שיווקית הוא חקר שוק. חקר שוק טוב יחשוף הזדמנויות חדשות שלא מקבלות מענה כיום, ויעלה רעיונות שיווקיים למוצרים או שירותים חדשים. חקר השוק כולל את גודל השוק, פילוח השוק, מאפייני הגדילה שלו, לקוחות קיימים ופוטנציאליים, התנהגות צרכנים, מגמות צריכה ותחזית צריכה לעתיד וניתוח של המתחרים הפועלים בשוק.
  2. קביעת מטרה – עליך לבחור בכיוון אשר יהיה הרווחי ביותר לחברה. ענה לעצמך על השאלות הבאות: מה רמת האטרקטיביות של השוק ומה מקומך בשוק, ולפי זה תקבע מטרה ריאלית אליה תכוון את משאבי
  3. בחירת אסטרטגיה "גנרית" – האם תוכל להציע מוצר או שירות טוב במחיר נמוך יותר משל מתחריך? במקרה כזה תוכל לבחור באסטרטגיה שיווקית המציבה אותך כזול ביותר בשוק. אם המוצר או השירות שאתה משווק מציעים משהו ייחודי לתעשייה, אסטרטגיית בידול תהיה המתאימה ביותר. בידול המוצר יכול לבוא לידי ביטוי במותג, טכנולוגיה מתקדמת, שירות מעולה, תכונות מיוחדות ועוד. אסטרטגיה שיווקית מאתגרת יותר היא אסטרטגייה ממוקדת אשר מטרתה היא לפנות לפלח שוק ספציפי וממוקד ביותר בצורה כזו שאחרים יתקשו להתחרות בך.
פורסם בקטגוריה שיווק ומכירות. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

סגור לתגובות.