איך להשתמש נכון בשפת הגוף – ולהצליח למכור יותר?

שיטות מכירה

קריאה נכונה של שפת הגוף של הלקוח הפוטנציאלי יכולה להביא לזיהוי טוב יותר של התזמון לסגירת עסקה (תוכלו לקרוא על כך בהרחבה כאן), אך כיצד ניתן להשתמש בשפת הגוף שלנו על מנת להגדיל את סיכויי המכירה?

בשפה המקצועית הדבר מכונה גם NLP Rapport, כלומר, יצירת מערכת יחסים אוהדת בין שני אנשים, ובמקרה הזה, בינינו ובין הלקוח הפוטנציאלי.

הטיפ הראשון שאינו קשור ישירות לשפת גוף, אבל הוא חשוב מספיק כדי שנרחיב עליו הוא שימוש בשפת הדיבור, שפה פשוטה בלי יותר מדי תיאורים אבסטרקטיים או ביטויים מורכבים שרק מרחיקים את הלקוח הפוטנציאלי. במילים אחרות, עלינו להתאים את אוצר המילים וצורת הדיבור (כולל הקצב) לזו שלו.

חיקוי שפת הגוף

הטיפ השני הוא להתאים את שפת הגוף שלנו לזו של הלקוח. כלומר, אם הלקוח עומד, אנחנו נעמוד גם כן בעמידה פתוחה וזקופה המשדרת פתיחות ורצון להקשיב ולא רק להרצות… אם הלקוח יושב, אנחנו נשב גם כן בתנוחת ישיבה דומה לזו שלו (כולל נטיית הצוואר והכתפיים). אנשים אוהבים להיות בקשר עם מי שדומה להם והמסרים גם עוברים בצורה טובה יותר אל התת מודע שלהם.

אפשר אפילו לחקות מחוות נוספות כמו שיכול רגליים, הישענות אחורה או קדימה, משחקים בשיער וכו'. רק חשוב לזכור שהמטרה היא לא לחקות כל תנועה קטנה בצורה מוגזמת, אלא לרקוד מעין ריקוד בשניים עם מחוות מתי שצריך. יש גם כאלו שממליצים לחכות כמה שניות (אפילו עד 20 שניות) לפני המימקה על מנת שהיא לא תיתפס בערוץ המודע ותגרום למבוכה.

ברמה המתקדמת ביותר אפשר לנסות ולהוביל את הלקוח על ידי כך שהוא יתחיל לחקות את תנועת הגוף שלנו באופן לא מודע! מדובר בטכניקה שכדאי לנסות בהתחלה במינון נמוך ורק אחרי שלמדנו לעומק את טכניקות ה-NLP ואנחנו שולטים לחלוטין בטכניקות הקודמות. אם נצליח בה, נוכל להיות בטוחים למדי שהלקוח מעוניין לקנות מאיתנו ושבאמת יצרנו איתו שפה משותפת.

טיפים נוספים שתמיד כדאי לזכור

טיפים נוספים שלפעמים קל לנו לשכוח הם שמירת קשר עין עם הלקוח מבלי להיות קפואים או להסתכל לצדדים (מה שיכול לשדר חוסר אמינות), חיוך, הנהון עם הראש כאשר זה מתאים.

אין לשים חפצים המפרידים בינינו לבין הלקוח על גבי השולחן, מכיוון שהדבר יוצר ריחוק ותחושה של ניכור. כמו כן, לא כדאי גם לשחק בעט או להשמיע רעשים מכיוון שהדבר יוצר אווירה לא טובה של חוסר סבלנות.

פורסם בקטגוריה שיווק ומכירות. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

סגור לתגובות.