קידום אתרים לעסקים

קורס השקעות

אמרה ידועה עוד מימי הפרסום בדפוס, גורסת כי "אם אתה לא שם – אתה לא קיים", ולמרות שספרי הטלפונים עבי הכרס כבר לא ממש איתנו, הרי שגם באינטרנט, בעל העסק חייב לקבל חשיפה. מרבית הגולשים הישראלים עדיין מחפשים חברות מקצועיות ושירותים אחרים בגוגל, ולכן מרבית בעלי העסקים כבר מבינים שיש להשקיע חלק ניכר ממאמצי השיווק ברשת שלהם דווקא שם.

אך הדברים אינם כה פשוטים : גוגל מציג בכל עמוד רק את עשר התוצאות הרלוונטיות ביותר לשאילתא שהמשתמש הקיש, וגם זאת רק בחלק מסוים מאוד מן העמוד הנקרא "החלק האורגני" (זאת על מנת להבדיל אותו מחלקים אחרים כמו החלקים של הפרסום בגוגל עליהם משלמים ישירות לגוגל).

לכן, למעשה יש הרבה יותר מתחרים על העמוד הראשון מאשר מה שניתן אולי לראות בעין. אם מוסיפים לתחרות גם אתרים שהם בעצמם אינדקסים של בעלי מקצוע, הרי שמספר העסקים הפוטנציאליים שמשוועים לקידום רק הולך ועולה.

כמה שיותר גבוה…

למרות שהתחרות בתחום קידום האתרים לעסקים היא קשה, אפשר לראות כי היא בהחלט נושאת פרי : ככל שהאתר  של החברה או הארגון נמצא במקום גבוה יותר בתוצאות החיפוש, כך היא מקבלת יותר פניות מלקוחות, ולכן יש בהחלט הבדל בין חברה שמביאה את הלקוח שלה למקום 8-9 ובין חברה שמביאה את הלקוח שלה לאחד מהמקומות הראשונים (לעיתים מקום 1-3).

לדוגמה, כך נראה החלק האורגני (הלא ממומן) בעמוד התוצאות של "אריזות קרטון":

קידום אתרים לעסקים - דוגמא לתמונות של אריזות קרטון

 קודם כל, כפי שאפשר לראות, למעלה יש שורה של תמונות, והאתרים שמקושרים לתמונות האלו זוכים לפרסום יפה מכיוון שהגולש נמשך יותר לאלמנטים הגרפים. אך לא צריך לדאוג יותר מדי גם לאתרים שמופיעים מתחת לתמונות מכיוון שגם הם זוכים לחשיפה יפה. ההערכה היא כי העמודים בשלושת המקומות הראשונים האורגנים זוכים לבין 10% ל -20% מהתנועה היומית. בתחומים בהם יש אלפי חיפושים, מדובר במאות לקוחות פוטנציאלים חדשים כל חודש.

אגב, התמונה בצד ימין למעלה נלקחה מהאתר של "התיק", אתר שלא נמצא בעצם בשלושת המקומות שמתחת לתמונות.

קידום אתרים לעסקים - דוגמא לתמונה מפרסום ממומן

חברת קידום אתרים טובה יודעת גם להגדיל ראש ולהפוך את האתר של הלקוח שלה לאטרקטיבי יותר : ככל שהאתר יותר מושך את העין ומעביר את המסר השיווקי בצורה טובה יותר, כך הלקוח עצמו משתכנע יותר בקלות שכדאי לו לשכור את שירותיה של החברה. תהליך השיפור הפנימי של האתר ותהליך הקידום החיצוני הם שני צדדים של אותו מטבע וקשה עד בלתי אפשרי להפריד ביניהם.

קידום אתרים לעסקים – תועלות עקיפות

יש תועלות עקיפות לקידום אתר לעסק מלבד הזרמת לקוחות פוטנציאלים לחברה. למשל, אם המתחרים של החברה יודעים שהיא תמיד נמצאת במקום גבוה בגוגל, הם עשויים לרצות להיות עימה בשיתופי פעולה עסקיים של הפניית לקוחות, מיקור חוץ או פרסום. כלומר, התועלת שבקידום אתרים לעסקים מתבטא לא רק בכניסה של לקוחות חדשים, אלא גם בשיפור המוניטין של החברה ברשת וחיזוק הקשרים העסקיים שלה.

המאמר נכתב על ידי איתי ברנר כותב במדריך קידום אתרים inlight

פורסם בקטגוריה שיווק ומכירות. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

סגור לתגובות.