6 שלבים לפתרון בעיות אפקטיבי

פתרון בעיות בניהול העסק

למעשה, ברוב שעות העבודה שלנו אנו מתעסקים עם בעיות. אתה או פותר בעיה ללקוח (חיצוני או פנימי), או  תומך באלו שפותרים בעיות, או מזהה בעיות חדשות לפתור. הבעיות שהעסק מתמודד איתן יכולות להיות גדולות או קטנות, פשוטות או מורכבות וקלות או קשות לפתרון. ללא קשר לאופי הבעיה, תפקיד מרכזי של כל מנהל היא מציאת דרכים לפתור בעיות. זאת ועוד, כישוריו של המנהל בפתרון בעיות יכולים להוות שינוי מהותי להצלחתו של העסק. על-כן, פתרון בעיות זוהי מיומנות שמנהלי עסקים חייבים לרכוש במהירות.

השתמשו בצעדים הבאים כדי להתמודד עם בעיות בצורה אפקטיבית:

1.  הגדירו את הבעיה בצורה ברורה:
אל תסתערו מייד על הבעיה. קחו זמן להבהיר לעצמכם את מהות הבעיה. שאלו את השאלות הבאות: מה גורם לכם לחשוב שיש בעיה? איפה זה קורה? איך זה קורה? מתי זה קורה? עם מי זה קורה? למה זה קורה? היעזרו גם בעובדים אחרים בחברה כדי להגיע לבהירות המירבית.
2. חפשו גורמים פוטנציאליים לבעיה:
צעד זה יבטיח שאתם מטפלים בבעיה עצמה ולא בסימפטומים שלה. למשל: מחזור מכירות נמוך מדי יכול לנבוע מתחרות חזקה, פרסום לא יעיל או תהליך מכירה לא מוצלח. אם לא תגיעו לשורש הבעיה, לא תצליחו לפתור אותה, וסביר להניח שהיא תופיע שוב.
3.  זהו מספר פתרונות אלטרנטיביים:
ככל שתמצאו מספר רב יותר של פתרונות, כך גדל הסיכוי שתגיעו לפתרון הנכון. בשלב זה כדאי לשתף עובדים נוספים בחברה ולערוך סיעור מוחות למציאת פתרונות.
4. בחרו את הפתרון המתאים:
קבלו החלטה לגבי הפתרון הנכון ודרכי פעולה. ככל שתתמהמהו, כך העלויות יהיו גבוהות יותר וההשפעה של הבעיה תהיה גדולה יותר. בבחירת הפתרון זיכרו כי פתרון סביר הניתן לביצוע במיידי, הוא בדרך-כלל טוב יותר מפתרון מצויין אך מורכב מאוד, עם מסגרת זמן ארוכה ועלויות גבוהות.
5. חלקו אחריות:
החלטו מי יבצע את הפתרון, או אלמנטים שונים של הפתרון. ללא הטלת האחריות שום דבר לא יתבצע, אלא אם כן תעשו זאת בעצמכם.
6. הגדירו מדד לבדיקת הפתרון:
בידקו אם ומתי הבעיה נפתרה וחשבו אילו צעדים יש לבצע כדי להימנע מהישנותה של הבעיה בעתיד, ומה למדתם מתהליך פתרון הבעיה

פורסם בקטגוריה ניהול עסק. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

סגור לתגובות.