איך לשמור על תדמית העסק לאורך זמן?

לא צריך להיות מומחה בתחום כדי לדעת שהתדמית של עסק מסוים היא אחד הכלים החשובים ביותר שיש לו, אם לא החשוב מכולם. עסקים כיום יכולים להגדיל את מעגל הלקוחות שלהם בצורה מאסיבית, וכך גם את המאזנים הכספיים שלהם באמצעות שמירה על תדמית חיובית. מנגד, כל פגיעה בתדמית מלווה בפגיעה בעסק, לעיתים חמורה. אז איך ניתן ליצור תדמית אידיאלית? וחשוב לא פחות – כיצד ניתן לשמור אותה לאורך זמן?

הכל מתחיל מאסטרטגיה

תדמית של עסק צריך לבנות, ולהשקיע בדבר לא מעט מחשבה. המונח "תדמית" הוא רחב, כאשר לצורך יצירתו נדרש לפעול במספר חזיתות במקביל. על העסק לפתח אסטרטגיה תדמיתית, שתכליתה תכנון פעולות שונות למען מיתוגו החיובי של העסק (או לחילופין המוצר / שירות שהוא מספק) ולמען הגדלת החשיפה שלו: הפקת אירועי לקוחות ומדיה, הפצת מוצרי מדיה וכיוצא בזה.

זאת ועוד, על העסק להחליט גם על אסטרטגיה שיווקית משלו, המבוססת יותר על שיטות – הן מסורתיות והן מתקדמות לקידום ולמכירה. כאן מדובר על פעולות דוגמת בחינת שווקים ותכנון לוגיסטי, התמודדות מול המתחרים ועוד. כלי חשוב נוסף שמאפשר לבנות תדמית חיובית הוא האסטרטגיה התקשורתית המבטאת את הפעילות מול אמצעי התקשורת.

פעילות מושכלת בכל החזיתות, יחד עם יצירת שיתופי פעולה אסטרטגיים, לא יכולים שלא לתרום במידה ניכרת לתדמית העסק.

ניהול משברים

תדמית הוא מונח שברירי מאוד. למעשה, עסק שבונה תדמית חיובית במשך שנים עלול לאבד אותה בשניות – ובעידן של היום לא צריך יותר מאשר מילה רעה בעיתון, או אפילו פוסט בודד במדיה החברתית כדי להביא לכך. ובכל זאת, המציאות מראה שהתנהלות נכונה מבחינה תדמיתית, כפי שעשויה להיות מושגת על ידי משרד יחסי ציבור מהשורה הראשונה, יכולה לא רק למנוע את הפגיעה בעסק, אלא גם למנף אותו כלפי מעלה.

איך בדיוק עושים את זה? ובכן, ברור שכל מקרה נשקל לגופו. אפשר לטעון ברמה הכללית כי תגובה ראויה ומתוזמנת היטב של מי מטעמו של העסק, פעילות אקטיבית שלו (נניח, הענקת פיצוי הולם ללקוחות שנגרמה להם עוגמת נפש) או מסגור מחדש של הסיטואציה עשויים להצעיד את העסק מספר צעדים קדימה, וכמובן – להתגבר על המהמורה הניצבת מולו.

כך גם האינטרנט נכנס לתמונה

כיום, כשמדברים על תדמית עסק, ארגון או מוסד מסוימים, לא ניתן להוציא מתוך המשוואה את האינטרנט, על חזיתותיו הרבות. נקודת המוצא היא שלא רק שהעסק צריך להפגין נוכחות בזירה האינטרנטית – החל מאתר האינטרנט, דרך פעילות ברשתות החברתיות ועד לקידום במנועי החיפוש השונים – אלא גם שעליו לעשות זאת באופן שיציג אותו באופן חיובי בהתאם למאפיינים שלו ולקהל היעד אליו הוא פונה. כאן נכנס לתמונה היבט רחב יותר, הנוגע הן לפעילות האינטרנטית והן לזו המתבצעת במישורים אחרים, והוא זה של כתיבת התוכן, עריכת התוכן וקופירייטינג – חלק מהותי ביצירת התדמית.

גם כאן, חברות יחסי ציבור יכולות רק לסייע. הן יאפשרו לבעלי העסק להחליט על הפעילות הרצויה מבחינתו במרחב החשוב ביותר של המאה ה-21 וילוו אותו לכל אורך הדרך. כמובן שלפעמים נדרשים בעלי מקצוע שונים להשלמת המשימות (נניח, מעצבים גרפיים), אך משרד יחסי ציבור החולש על הכל מקרב את העסק לעבר ההצלחה.

פורסם בקטגוריה ניהול עסק. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

סגור לתגובות.