מוטיבציה – למה שיטת הבונוסים לא עובדת?

ניהול עסק - מוטיבציה

חשבתם שתמריצים ותגמולים כגון בונוסים ועמלות יניעו את העובדים שלכם לעבוד יותר וביעילות רבה יותר? חשבו שוב. דן פינק, אנליסט קריירה, מסביר את מה שפסיכולוגים יודעים כבר מזמן, אבל רוב הארגונים לא: שיטת המקל והגזר לא יעילה כמו שרבים נוטים לחשוב.

אם אתם מעוניינים לחדד את החשיבה של העובדים שלכם ולעודד את היצירתיות שלהם, כדאי שתחשבו על תמריצים חדשים. לטענתו של פינק בונוסים ותגמולים דומים משיגים בדיוק את ההיפך: הם גורמים להתמקדות בדבר אחד בלבד ולכן הם מעמעמים את החשיבה וחוסמים את היצירתיות. תמריצים כאלו מתאימים אולי למשימות שגרתיות, המבוססות על כללים ברורים שלא מצריכות חשיבה רבה. בשביל משימות מורכבות הדורשות מוח יצירתי וחשיבה קונספטואלית, יש צורך בתמריצים מסוג אחר.

פינק מציע גישה אחרת הבנוייה על מוטיבציה פנימית. צפו בסרטון וגלו איך ניתן לגרום לעובדים שלכם לעבוד טוב יותר בגלל שאכפת להם, בגלל שהם אוהבים את זה, בגלל שזה מעניין אותם, בגלל שהם מרגישים שהם חלק ממשהו חשוב. רמז – זה קשור לשלושה דברים שצריכים להיות לעובדים שלכם: עצמאות, מומחיות ומטרה.

פורסם בקטגוריה ניהול עסק. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

סגור לתגובות.