חוקי פרסום ושיווק

חוקי פרסום ושיווק

מתי הפרסום של מוצרים המיועדים לילדים הוא לגיטימי ומתי הוא אסור? מתי פרסומת מעוררת עניין חיובי ומתי היא עוברת את גבול הטעם הטוב? מהן "האותיות הקטנות" ומדוע הן חשובות? קראטו כאן מה לא מומלץ לעשות כשמפרסמים.

בפרסום העסק חשוב מאוד לציית לחוקי הפרסום והשיווק המגנים על הצרכן מפני פרסום שקרי או מטעה. כמו כן, יש לשים את הדעת לנושאים כגון פגיעה בטעם הטוב, הפרת זכויות יוצרים, הפרת סימני מסחר ושימוש בדמותו של אדם. אי ציות לחוקי הפרסום והשיווק מעמיד את בעל העסק ואת העסק בפני סכנת תביעה. עם זאת, רבים מבעלי העסקים לא מודעים לחקיקה הקיימת בנושא פרסום ושיווק. הנה כמה דברים שכדאי להימנע מהם כשמפרסמים.

הטעייה בפרסום – הטעייה בפרסום כוללת תאור מסולף של המוצר או השירות, וכן אי מתן הבהרות לגבי הגבלות על מבצעים (מה שנקרא "האותיות הקטנות"). תאור מסולף של המוצר יכול לכלול הצגה מוגזמת, או אפילו שקרית של תכונות המוצר, דבר שיכול לגרור תביעה לא רק מצד הצרכנים, אלא גם מצד בעל עסק מתחרה, אפילו אם הפרסומת לא כוללת השמצות נגדו ולא מזכירה אותו כלל. הטעייה בפרסום של מבצעים שונים נחשבת כאשר המפרסם נוקט באי גילוי נאות על פרטי המבצעים, כך שהצרכן הסביר לא יכול להבין את כל ההגבלות של המבצע מהפרסומת עצמה.

פרסום בלתי מבוקר לקטינים – ילדים מושפעים בקלות רבה יותר ממבוגרים מפרסומות, שכן לא תמיד הם מבחינים בין מידע ובין פרסומת. על-כן, כאשר מפרסמים מוצר או שירות המיועדים לקטינים אסור להשתמש בשפה שאינה מובנת לילדים ואינה מותאמת לגילם ולרמת הידע וההבנה שלהם, וכן אסור להטעותם על-ידי מסירת מידע שאינו מדוייק ואמיתי. שימוש בילדים וניצול תמימותם וחוסר ניסיונם הוא אסור. כמו כן, פרסומות המעודדות, במפורש או שלא במפורש, מעשים אשר יש בהם אפשרות לפגיעה בבריאותם ושלמותם של הילדים אסורות, וכן אסור השימוש בעירום, באלימות ובעידוד לצריכת אלכוהול ועישון.

שימוש בדמותו של אדם ללא היתר – רוצים להשתמש בדמותו של מייקל פלפס כדי לפרסם את בריכת השחייה שלכם? היזהרו מלעשות זאת ללא היתר. ניצול דמותו של אדם למטרות רווח נחשבת כפגיעה בפרטיות שלו. יתרה מזאת, שימוש בדמותו של ידוען ללא הסכמתו וללא תשלום נאות בעבור השימוש בו נחשבת גם כפגיעה בזכות לפרסום.

פורסם בקטגוריה ייעוץ משפטי. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

סגור לתגובות.