הפיכת העסק לרשת זכיינות

זכיינות

הענקת זכיינות היא אחת הדרכים הטובות ביותר להפצת מותג ולגדילה מהירה. בשיטת הזכיינות אתה מפיק תועלת מכשרונותיהם של אחרים, ולא פחות חשוב – מהכסף שלהם. עם זאת, כאשר העסק פונה לכיוון של זיכיון יש לשים לב לפרטים הקטנים ביותר.

כדי להבין אם זכיינות יכולה לעבוד בשבילך עליך להכיר היטב הן את העסק והן את עצמך. להלן מספר טיפים לכל בעל עסק קטן החושב להפוך את העסק שלו לרשת זכיינות:

1.הכר את העסק לפנים ולאחור

לעתים קרובות, בעלי עסקים מתרגלים לנהל את העסק מתוך אינטואיציה ועל-כן יתקשו לפרט את כל הפעולות הזעירות, אך חשובות, שהם מבצעים כל יום. אולם, כשאתה מעניק זכיינות לעסקים, ההוראות שניתנות לכל זכיין צריכות להיות מדוייקות. לזכיין לא תהיה האפשרות לאלתר, ויש להכווין אותו איך לעשות הכל – מניהול הספרים ועד להזמנת הסחורות. כל צעד בתהליך צריך להיות מותווה בזהירות. יכול להיות שתצטרך לגלות מחדש מה זה אומר לנהל את העסק שלך.

2.למד היטב את המסגרת החוקית

אמנם בישראל אין חקיקה ספציפית לדיני זכיינות, אך מאחר ומדובר בעסקה המבוססת על הסכם חוקי המתבצע בין החברה המזכה והזכיין, חלים עליה חוקים מתחומים שונים כגון דיני חברות ודיני חוזים. זה המקום שבו מומלץ להיעזר בבעל מקצוע. תוכל לקבל מידע ועזרה גם מהמרכז לקידום זכיינות בישראל.

3.חשוב כיצד אתה רוצה לגדול

הרעיון של צמיכה מהירה הוא מושך, אך ודאי תרצה שעסקך יגדל בקצב הגיוני. חלק מהחברות הפונות למסלול של זכיינות ירצו להתרחב על פני כל הארץ, ואף מחוצה לה. אחרות יעדיפו פריסה צנועה יותר. בכל אופן, מומלץ לגדול בקצב המתאים לעסק שלך. חשוב היכן המודל העסקי שלך יכול להצליח ועד כמה תוכל להרחיב את המותג לטריטוריה לא מוכרת.

4.בדוק את הזכיינים שלך

זה שמישהו רוצה לפתוח זכיון עם שם החברה שלך, לא אומר שאתה צריך לאפשר לו. הזכיינים הם הנציגים של המותג שלך, אז כדאי לוודא שיש לך את הכלים שיבטיחו שהם ייצגו את החברה שלך בצורה הנכונה.

פורסם בקטגוריה ייעוץ עסקי לצמיחה. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

סגור לתגובות.