גיוס משקיעים

איך מגייסים הון ראשוני לסטארט אפ ואיזה סוגי משקיעים קיימים

יש לכם רעיון למיזם חדש ומיוחד. אתם בטוחים שהרעיון שלכם יכול להתאים להרבה צרכנים ובטוחים שתצליחו לעשות אקזיט, אבל כדי לממש את הרעיון אתם צריכים לגייס כסף והרבה. יופי. מה עושים ? איזה תהליך נדרש לחיפוש משקיעים ? איך מוצאים משקיעים ? האם כל המשקיעים זהים או שיש משקיעים פרטיים ומשקיעים בפטנטים ? האם תצליחו למצוא משקיעים פרטיים בישראל או שאתם חייבים לצאת אל העולם ? המון –המון שאלות, אז מאיפה מתחילים ?

דגשים למציאת משקיעים בסטארט אפ

משימת גיוס משקיעים היא משימה קשה. אי אפשר להתחיל בתהליך אם לא מבינים איך התחום הזה מתנהל. לשם כך חייבים להכיר מושגים בסיסיים של איתור משקיעים :

מלאכים / Angales  – בעלי הון, שלא שייכים לקבוצת משקיעים או לקרן הון סיכון. משקיעים אלה נכנסים לסטארט אפ בדרך-ככל בתהליך ההקמה, אבל נוטים לקחת אחוז לא פרופורציונלי של מניות.

קרנות הון סיכון –קרנות הון סיכון מעדיפות להשקיע בחברות סטארט אפ בשלב ההתחלתי של הפעילות. לא ברור כמה חברות מצליחות לקבל מימון ראשוני מקרנות הון סיכון, אבל כל קרן משקיעה במספר קטן של חברות מידי שנה. קרנות הון סיכון מגייסות כסף ממשקיעים פרטיים ומהבנקים. חברת הסטארט אפ משתמשת לרוב בכספים אלו לתקציב התפעולי של החברה. אל תגיעו לפגישה עם משקיעים בסטארט אפ בלי תוכנית עסקית מקצועית ומפורטת, שתציג בצורה הכי מרתקת, מיוחדת ומעניינת את הרעיון שלכם.

לקרנות השקעה שונות יש תחומי התמחות שונים ולכן חשוב שתעשו שיעורי בית לפני שאתם פונים לקרן מסויימת. גם גודל הקרן יכול להשפיע על רצונה להשתלב בפרוייקט שלכם.

גיוס הכספים למיזם שלכם נעשה בשלבים שונים של הפעילות שלכם. מבחינתכם זה מצויין, כי כל קרן הון  מעוניינת להשתלב כמשקיע לעסק בשלב אחר של הפרוייקט.

חממה טכנולוגית – אם אתם מדענים בעלי תארים אקדמאים ועם הישגים ויש לכם רעיון חדשני, שמלווה בתוכנית עסקית-שיווקית נרחבת, סביר להניח שאתם מחפשים משקיעים בפטנטים, אז תוכלו לפנות אל החממה הטכנולוגית. אל תפתחו ציפיות. רוב הפניות נדחות.

נקודות חשובות להתייחסות בשלב חיפוש משקיעים

  1. אל תציגו את הרעיון שלכם לאף משקיע לפני שחתמתם על הסכמי סודיות.
  2. יש לכם רק הזדמנות אחת לעשות רושם טוב– בפגישה הראשונה ולכן תתכוננו היטב לפגישה ותבואו מוכנים ומלאי התלהבות. אם המשקיעים לא יתרשמו מכם בפגישה הראשונה, לא תהיה עוד פגישה.
  3. אתם בתהליך של חיפוש משקיעים לסטארטאפ שלכם, הבייבי שלכם. אף אחד לא מכיר אותו כמוכם. בשלבים הראשוניים אין לכם כמעט מה להראות, אז תשקיעו במצגת ובתוכנית עסקית, שתוכיח שהרעיון שלכם אמיתי ובטוח יצליח.

 

פורסם בקטגוריה ייעוץ עסקי לצמיחה, עם התגים , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

סגור לתגובות.