ארבע דרכים להפיכת המומחיות שלך למוצר מצליח

ייעוץ עסקי

כבעל מקצוע הנותן שירות ללקוחות (כגון אדריכל, רואה חשבון, רופא, רופא שיניים ועורך דין), הזמן שלך הוא משאב יקר ביותר. והזמן, כפי שאתה בטח יודע, מוגבל. בכל יום יש רק 24 שעות, גם אם תקום שעה אחת קודם… אפשר בהחלט להתפרנס בזמן הזה, אבל גם יכולה לצאת לך הנשמה תוך כדי. אתה כל הזמן צריך להתלבט בין עוד שעה של עבודה לבין עשייה של משהו אחר. כשהזמן הוא הנכס שלך, הכל ניתן למשא ומתן: האם תיפגש עם עוד לקוח או תחזור הביתה למשפחה שעה קודם? האם תישאר עוד קצת במשרד או שתלך לחדר כושר?

אתה יכול ליצור פירמידה של עובדים מתחתיך כדי לנסות ולנצל את הזמן שלך בצורה הטובה ביותר, אך מה לעשות, רוב הלקוחות יעדיפו לדבר ישירות איתך ולא עם איזה עובד זוטר. אז מה אפשר לעשות כדי לבנות עסק שיוכל לשגשג גם בלעדיך? ובכן, שקול את הרעיון של הפיכת הידע שלך למוצר שיתן ערך לאחרים מבלי שאתה תצטרך להיות שם – ארוז את המומחיות שלך לתוך מוצר-מידע שיכול להימכר לרבים ללא קסטומיזציה רבה. איך עושים זאת? להלן ארבע אפשרויות:

1. הפיכת המומחיות לקורס און-ליין

אם אתה עורך-דין מצליח, שעברו תחתיך לא מעט מתמחים, אולי תוכל להציע קורס אינטרנטי למתמחים לקראת בחינות הלשכה. באותו אופן, ניתן לפתח קורסים או-ליין המלמדים איזשהו ידע ייחודי שיש לך, ויוכלו לשמש בעלי מקצוע אחרים בראשית דרכם.

2.      הקמת מועדון מומחים

שקול הקמת מועדון של אנשי מקצוע, בו תלמד את טכניקות המומחיות שלך. אנשים ירצו להצטרף למועדון שכזה מפני שכך הם לא רק לומדים ממך, אלא מקבלים גישה לקבוצה של אנשים חכמים שתורמים מהניסיון שלהם.

3.      אימון חונכים

אם תוכל לתעד את הידע שלך, תוכל לבנות חברה המתמחה באימון לתחום ידע זה. ניתן יהיה להעביר את הידע בסדנאות ולמכור אותן לחברות פרטיות או ציבוריות.

4.      מכירת הכלים והטכניקות

במקום למכור את המומחיות שלך על בסיס אחד לאחד, תוכל לתת לקולגות שלך, תמורת תשלום כמובן, להשתמש בכלים ובטכניקות שפיתחת.

פורסם בקטגוריה ייעוץ עסקי לצמיחה. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

סגור לתגובות.