איך לנהל שינויים בעסק?

ניהול שינויים

עסק שמתנהל היום בדיוק כפי שהתנהל כשרק הוקם הוא עסק שעומד במקום ולכן סביר להניח שמפסיד הזדמנויות רבות. שינויים הם הכרחיים לכל חברה, בין אם מדובר בשינוי מהפכני או בכמה התאמות קטנות.

להלן כמה טיפים למי שנכנס לתהליך השינוי:

1. התכוננו לשינוי

שינויים בעסק דורשים שינוי חשיבה ונכונות, רצון ויכולת לשחרר דברים שאולי בעבר היו מושלמים, אך לא עוד. צעד ראשון לקראת שינוי הוא להיות פתוחים לשינויים באופן שבו אתם עושים עסקים, כמו כן, יש צורך להיות מוכנים לפעול באופן מיידי.

2. דעו את העסק שלכם

לפני שנכנסים לתהליך השינוי כדאי לדעת בבהירות אילו בעיות אתם מנסים לפתור. על-כן עיצוב מחדש של העסק כרוך בעריכת ספירת מלאי של נקודות החולשה והחוזק של החברה. מדובר בתמונה כוללת של החברה, ולא רק בתמונת מצב רגעית.

3. דברו עם אנשים

בקשו חוות דעת על החברה, כולל על מוצרי החברה, השירותים והמיתוג שלה, מלקוחות, עובדים, שותפים עסקיים ויועצים. בררו מה מוצא חן בעיניהם ומה לא. האם קשה לעשות עסקים עם החברה? האם תזדקקו לשיפוץ קטן או שינוי גדול? איפה אתם עומדים במונחים של בידול עסקי ושביעות רצון מצד הלקוחות? מחקר שוק, הן כמותי והן איכותני, יעזור לכם למצוא תשובות לשאלות אלו.

4. חקרו את השוק כולו

בעלי עסקים רבים מתייחסים רק לייצוג צר של השוק שלהם, בעוד הגישה הנכונה היא להקדיש זמן ומשאבים למחקר בשתי זירות: בתוך התעשייה שלכם ומחוצה לה. איך השוק השתנה בתעשייה שלכם? האם המוצר או השירות שלכם עדיין רלבנטיים? אלו השאלות החשובות שמובילות להפקת רווחים.

5. העריכו את התחרות

באווירה של תחרות אגרסיבית יש צורך בשינויים מהירים. חישבו על שינוי שיצור סיבה משכנעת יותר לקנות את המוצר שלכם בקרב קהל היעד. עיצוב מחדש של המוצר או העסק יוכל לחסום, או לנווט החוצה, מתחרים חדשים. הוא יכול לשמש גם כאמצעי לטיפול בתחרות מחירים גדלה.

6. תקשורת נכונה

שאלו את עצמכם כיצד תוכלו לתקשר את הערך של שינוי החברה לשוק. כל מאמצי השינוי יכשלו אם לא תגבו אותם באסטרטגיה תקשורתית מתאימה.

פורסם בקטגוריה ייעוץ עסקי לצמיחה. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

סגור לתגובות.