איך לכתוב תכנית עסקית

ייעוץ עסקי

כתיבת תכנית עסקית היא למעשה כתיבת מתכון להצלחה עבור העסק שלך. התכנית העסקית מספקת מסגרת הגיונית ושקולה שבתוכה החברה יכולה להתפתח ולהשיג את מטרותיה לאורך השנים הקרובות. התכנית מתווה את כיוון החברה ומהווה מעין מדריך לדרג הניהולי. אם אתה מנסה להשיג מימון לסטארט-אפ עסקי, או לשם הגדלת העסק הקיים, כתיבת תכנית עסקית היא חשובה עוד יותר. יתרה מזאת, כתיבת תכנית עסקית מחייבת את ההנהלה או היזמים להבין בבהירות מה הם רוצים להשיג, ואיך ומתי הם יוכלו להשיג זאת. לתהליך התכנון לכשעצמו, הכולל חשיבה, דיונים, מחקר וניתוח, יש ערך לא פחות חשוב מהתכנית עצמה.

תכנית עסקית צריכה להיות כתובה בצורה תמציתית וממוקדת, ועליה להציג את העסק בצורה אטרקטיבית כך שיעניין בקלות תומכים ומשקיעים פוטנציאליים. זאת ועוד, תכנית עסקית צריכה להראות כי המנהלים, או היזמים מכירים את הסביבה העסקית של העסק שלהם והם חשבו על התפתחותו במונחים של מוצרים, ניהול, מימון, שיווק ותחרות. אך לפני שניגשים למלאכה יש צורך בכמה עבודות מכינות:

1. התחילו בהגדרת המצב הקיים:

רצוי להגדיר בבירור את המצב הקיים: מהן המטרות ומהן האסטרטגיות בעסק שלכם, מהן נקודות החוזק והחולשה, ובפני אילו איומים והזדמנויות עומד העסק.

2. כתבו אסטרטגיה עסקית:

כתיבת אסטרטגיה עסקית קצרה תהווה את היסודות לתכנית העסקית שלכם. אסטרטגיה עסקית צריכה להכיל את חזון החברה, מטרות, יעדים, ערכים, אסטרטגיות ותכניות.

3. עשו עבודת הכנה מקדימה:

א. הגדירו את קהל היעד וחשבו איזה תוכן הוא יצפה למצוא בתכנית העסקית ומה רמת הפירוט הדרושה.

ב. תכננו את מבנה התכנית העסקית ואורכה המשוער.

ג. זהו את כל הנושאים המרכזיים שיש לדון בהם.

4. הכינו תכנית עבודה:

מומלץ להכין תכנית עבודה הכוללת לוחות זמנים, הקצאת משאבים והערכת עלויות לכל חלק בתכנית. זכרו שכתיבת התכנית כרוכה לעיתים קרובות במחקר מקיף, ויש לקחת זאת בחשבון בהכנת תכנית העבודה.

עבודות הכנה אלו ישמשו כבסיס לכתיבת התכנית העסקית. השתמשו בהם כדי לשמור על הרצף ההגיוני של התכנית, בכדי להבטיח שלא ישמטו אלמנטים חשובים ובכדי להישאר מוכוונים לעבר קהל היעד שלכם.

 

 

פורסם בקטגוריה הקמת עסק. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

סגור לתגובות.