קניית עסק קיים

קניית עסק קיים

הקמת עסק חדש מאפס אינה הדרך היחידה להיכנס לעולם העסקים. אם גם אתם חושבים על ניהול עסק משלכם, קניית עסק קיים יכולה לעזור לכם להתחיל את העסק שלכם בריצה.

מי שבוחר בהקמת עסק חדש מהיסוד נאלץ להתמודד עם לא מעט אתגרים וקשיים הכוללים שיווק של העסק החדש, יצירת תזרים מזומנים, בניית בסיס לקוחות וספקים וגיוס עובדים. קנייה של עסק קיים, לעומת זאת, היא במקרים רבים הימור בטוח יותר. לעסק קיים יש כבר מערכת תפעולית שמייצרת תזרים מזומנים ורווח, יש מאגר לקוחות מבוסס, צוות עובדים מיומן ומוניטין. בנוסף, לעסק קיים ישנו מחזור פעילות ורמת הרווחיות שלו ידועה מראש, כך שהסיכון ואי הוודאות יורדים. עם זאת, תצטרכו להשקיע זמן ומאמץ רבים במציאת העסק המתאים עבורכם. כמו כן, קחו בחשבון שהעלויות בקניית עסק קיים ומצליח עלולות להיות גבוהות במיוחד, ויש לבחון היטב את הכדאיות הכלכלית של הקנייה.

קניית עסק קיים תלויה בגורמים רבים כגון מצב העסק ומצב השוק, ותמיד יש לבחון כל מקרה לגופו ולבצע בדיקה יסודית של העסק. לפניכם רשימה של הדברים שעליכם לבדוק לפני קנייה של עסק קיים:

  • מציאת העסק הנכון לכם – יש מגוון רחב של עסקים שאפשר לרכוש, אך לא כולם יהוו את הבחירה הנכונה עבורכם. כדי לאתר את העסק שמתאים לצרכים שלכם עליכם ראשית לזהות את תחומי העניין שלכם. אם אתם לא יודעים בוודאות באיזה תחום תרצו להשקיע, התחילו עם שלילת אלו שלא תרצו לעסוק בהם בשום פנים ואופן. בנוסף, בחנו מהם הכישורים שלכם ובחרו בענף שבו אתם יכולים להפוך למומחים. ולבסוף, קניית העסק צריכה כמובן להתאים ליכולת הכספית שלכם.
  • הערכת שווי העסק – ישנן כמה שיטות להערכת שווי עסק. השיטה המקובלת היא שיטת היוון תזרימי המזומנים, אשר בה בודקים את שווי תזרים המזומנים של העסק בתוספת נכסים השייכים לעסק.
  • היסטוריה עסקית  – היסטוריה עסקית טובה של העסק עשויה להגדיל את הסיכויים לתפעול מוצלח ויעיל של העסק ולהבטיח את הרווחיות שלו.
  • מוניטין – בהחלט לא כדאי לרשת עם העסק דימוי ציבורי שלילי מבעליו הקודמים. עם זאת, הזהרו מייחוס שווי כספי שגוי לדימוי חיובי של העסק. גם אם העסק אותו אתם מעוניינים לרכוש הוא בעל מוניטין רב והוא מוכר וידוע בציבור, יש צורך בבדיקה כלכלית מעמיקה. ישנם מצבים בהם עסקים בעלי שם טוב הם מפסידים, ואין שום סיבה לשלם תוספת על מוניטין במקרה כזה.
פורסם בקטגוריה הקמת עסק. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

סגור לתגובות.