איך לבחור שם לעסק

שם לעסק

זה אולי לא נלמד בבתי הספר למנהל עסקים וזה גם לא חלק מהתכנית העסקית, אבל בחירת שם לעסק זו אחת המשימות הקשות והחשובות ביותר בעת הקמת עסק חדש. אז איך בוחרים בשם מנצח? עקבו אחר הכללים הבאים:

 

שם העסק צריך להיות קליט, אך גם קל לאיות

 

אתם כמובן רוצים שהלקוחות הפוטנציאליים שלכם יצליחו לזכור את שם העסק. אך תרצו גם שהלקוחות יוכלו למצוא אתכם בקלות אם יחפשו את שמכם באינטרנט או בספר טלפונים. לכן זכרו, ייחודיות זה דבר טוב, אבל שם הקשה לאיות זה לא רעיון מוצלח כל-כך.

שם העסק צריך להיות מעניין

שם המשלב ביטויים, חריזה, משחקי מילים וכדומה, יוצר עניין ומושך את השומעים אותו להתעניין ולדעת עוד על העסק.

שם העסק צריך לכלול מידע לגבי העסק

מומלץ ששם העסק ייתן ללקוחות הפוטנציאליים איזשהו מושג לגבי מה החברה עושה. פרט זה גם יעזור ללקוחות למצוא את העסק באינטרנט או במדריכי עסקים שונים. אם בכל זאת השם שאתם רוצים הוא בעל משמעות ענקית עבורכם, אבל עדיין בעבור רוב האנשים הוא חידה, שיקלו שימוש בתת שם (tagline) – משפט קליט ומתומצת שמתאר את העסק ולא פחות חשוב – עוזר ללקוחות לזכור אותה.

שם העסק צריך לעורר אסוציאציה חזותית

מוחנו רגיל "לראות" תמונות כשאנחנו שומעים או קוראים מילים. על-כן שילוב של אלמנט ויזואלי בשם העסק יעזור לו להיחרט בזיכרון הלקוחות.

לשם העסק צריכה להיות קונוטציה חיובית

מעבר למשמעות הלשונית של המילה, לרוב יש לה גם משמעות רגשית, היכולה להיות חיובית, שלילית או נייטרלית. חשבו איך תרצו שאנשים ירגישו כשהם שומעים את שמכם. מומלץ לבחור שם לעסק שמעורר קונוטציות חיוביות בקרב הלקוחות, וכן שקונוטציות אלו יתאימו לעסק שלכם.

שם העסק צריך להיות קצר

שוב, פרט זה הוא חשוב מפני שתרצו שלקוחות פוטנציאליים יהיו מסוגלים לזכור את שם העסק. אך זה חשוב גם למטרות של קידום מכירות. שם קצר יראה טוב בשלטים, בכרטיסי ביקור, בפרסומות ובדומיין של אתר האינטרנט של העסק.

אז איך אפשר למצוא שם שיהיה גם קליט, גם קל לאיות, גם מעורר קונוטציות חיוביות ואסוציאציות חזותיות, גם מרמז לגבי סוג העסק, גם קצר וגם מעניין? בהחלט משימה לא פשוטה. נסו לחפש שמות בעולם המינוחים של העסק, ואל תחששו להיעזר בדימויים, אנלוגיות ושאר תחבולות לשוניות ופונטיות הקיימות במרחב העשיר של השפה.

פורסם בקטגוריה הקמת עסק. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

סגור לתגובות.